Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej       

Hare Kryszna

ISKCON

uniwersalna duchowość

rozwój duchowy

bhakti-joga

joga

Bóg

religia

mantra

reinkarnacja

Kriszna

Krishna

Rama

Hare

Kryszna

hinduizm

krysznowcy

karma

Indie

Gaura

India

wyznawcy Kryszny

Międzynarodowe Towarzystwo Świadomości Kryszny

Bhagavad-Gita

Śrimad Bhagavatam

Festiwal Indii

Woodstock

Pokojowa Wioska Kryszny

vaisnava

waisznawa

waisznawizm

wajsznawa

wajsznawizm

religie wschodu

filozofia wschodu

duchowość

astrologia wedyjska

jyotish

przepisy wegetariańskie

kuchnia wegetariańska

joga

dezinformacja ruchów katolickich

serwis

portal

astrologia wedyjska

taniec indyjski

kalendarz księżycowy

muzyka indyjska

dharma

ayurweda

ayurveda

książki Prabhupada

nama-hatta

mantry

przepisy wegetariańskie

świątynia

festiwal

sekta

sekty

 
 
 
 
 
 
 
logowanie
rejestracja
regulamin strony
 
 
 
 
   Autor: A.C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada
dodał: admin    opublikowano: 2019-03-02    przeczytano: 1426
kategoria: Wykłady - A.C. Bhaktiwedanta Swami Prabhupada
podkategoria: Filozofia
 
Powrót >>>     
 
Bez doznania orzeźwienia nie można zrozumieć tego wysublimowanego tematu
 

Lecture on BG 2.13 -- Pittsburgh, September 8, 1972

Jakie są symptomy bona fide mistrza duchowego? Każdy chce zostać mistrzem duchowym. Tak też jest powiedziane. Śābde pare ca niṣṇātam. Należy całkowicie zanurzyć się w oceanie literatury wedyjskiej, śābde pare ca niṣṇātam (SB 11.3.21). Tak jak kiedy bierzesz kąpiel, odświeża cię to. Jeśli weźmiesz dobrą kąpiel, poczujesz się odświeżony. Śābde pare ca niṣṇātam. Bez odświeżenia nie można zrozumieć tego wysublimowanego tematu. I guru, czyli mistrz duchowy, powinien zażyć odświeżającej kąpieli w oceanie wiedzy wedyjskiej. A jaki jest efekt? Śābde pare ca niṣṇātaṁ brahmaṇy upaśamāśrayam. Po takim oczyszczeniu, on przyjmie schronienie Najwyższej Absolutnej Prawdy, nie posiadając żadnych materialnych pragnień. Nie ma już żadnych materialnych pragnień; po prostu interesuje się Kṛṣṇą, czyli Prawdą Absolutną. To są objawy guru, czyli mistrza duchowego.

Aby więc zrozumieć ... Tak jak Kṛṣṇa naucza Ardżunę. Wcześniej Kṛṣṇa sam się podporządkował. Śiṣyas te 'haṁ śādhi māṁ prapannam (BG 2.7). Pomimo tego, że byli przyjaciółmi, Kṛṣṇa i Ardżuna byli przyjaciółmi ... Na początku, rozmawiali jak przyjaciele, i Arjuna kłócił się z Kṛṣṇą. Ten argument nie ma wartości, ponieważ jeśli jestem niedoskonały, jaki jest sens mojego argumentu? Cokolwiek powiem, to także jest niedoskonałe. Więc jaki jest pożytek z marnowania czasu przez niedoskonałe rozważanie? Nie na tym polega proces.

Proces polega na tym, że musimy zbliżyć się do doskonałej osoby i przyjąć jej instrukcje takimi, jakimi są. Wówczas nasza wiedza będzie doskonała. Bez żadnych sporów. W taki sposób akceptujemy wiedzę wedyjską. Na przykład, tak jak zwierzęce odchody. W literaturze wedyjskiej jest napisane, że są one nieczysta. Jeśli dotkniesz odchodów ... Według systemu wedyjskiego, nawet po wypróżnieniu się osobiście, należy wziąć kąpiel. A co mówić o odchodach innych. Taki jest system. Więc odchody są nieczyste. Po dotknięciu odchodów trzeba się wykąpać. To jest nakaz wedyjski.

Ale w innym miejscu mówi się, że odchody krowy są czyste, i jeśli krowie łajno zostanie zastosowane w jakimś nieczystym miejscu, to miejsce stanie się czyste. Teraz, możesz to zakwestionować, możesz powiedzieć, że "Odchody zwierzęce są nieczyste. Dlaczego w jednym miejscu powiedziane jest że są czyste, a w innym że są nieczyste? To sprzeczność." Ale to nie jest sprzeczność. Praktycznie wykonujesz eksperyment. Jeśli weźmiesz obornik i gdziekolwiek go naniesiesz, przekonasz się, że jest czysty. Natychmiast oczyszczony. Jest to nakaz wedyjski. (Wedy) są doskonałą wiedzą. Zamiast marnować czas na argumentowanie i dbanie o fałszywy prestiż, jeśli po prostu zaakceptujesz tę doskonałą wiedzę, jak jest ona zapisana w literaturze wedyjskiej, wtedy otrzymasz doskonałą wiedzę, a twoje życie odniesie sukces.

Zamiast eksperymentować na ciele, żeby dowiedzieć się, gdzie znajduje się dusza ... Dusza znajduje się tam, ale jest tak mała, że ​​nie można jej zobaczyć swoimi niedoskonałymi oczami. Żadnym mikroskopem lub jakąkolwiek maszyną, ponieważ jest powiedziane, że jest ona wielkości jednej dziesięciotysięcznej części wierzchołka czubka włosa. Więc nie ma takiej maszyny. Nie da się zobaczyć. Ale ona tam jest. W przeciwnym razie, w jaki sposób możemy zauważyć różnicę między martwym ciałem a żywym ciałem?

 
Powrót >>>     
Udostępnij:
   
 
             
 
 
 
OSTATNIE NA FORUM
Zwierzęta pobożne i grzeszne
(23-04-2024 21:19:56)
 
Re: Indradyumna Swami
(27-03-2024 13:32:32)
 
KUPIĘ Śrimad Bhagavatam, Canta 01-07
(23-02-2024 13:12:45)
 
Re: Przemyslenia na temat Harinama Sankirtana
(31-01-2024 19:22:28)
 
Nie jesteśmy wegetarianami ani nie-wegetarianami
(19-01-2024 18:59:38)
 
Re: Świeckie Państwo?
(20-12-2023 21:38:05)
 
Vanaprastha
(19-12-2023 21:41:53)
 
 
LINKI
 
 
 
 
 
 
 
TAGI
Święte Imię   Kryszna Katha   Varnaśrama   Filozofia   Kryszna   Mahatma das   Krishna Kshetra Swami   Prawo karmy   Polityka   Monarchia   Homoseksualizm   Kobiety   Astrologia   Chrześcijaństwo   Aborcja   Trivikrama Swami   Prabhupada  
 
Copyright © 2016. All Rights Reserved.  Created by Future Project