Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej       

Hare Kryszna

ISKCON

uniwersalna duchowość

rozwój duchowy

bhakti-joga

joga

Bóg

religia

mantra

reinkarnacja

Kriszna

Krishna

Rama

Hare

Kryszna

hinduizm

krysznowcy

karma

Indie

Gaura

India

wyznawcy Kryszny

Międzynarodowe Towarzystwo Świadomości Kryszny

Bhagavad-Gita

Śrimad Bhagavatam

Festiwal Indii

Woodstock

Pokojowa Wioska Kryszny

vaisnava

waisznawa

waisznawizm

wajsznawa

wajsznawizm

religie wschodu

filozofia wschodu

duchowość

astrologia wedyjska

jyotish

przepisy wegetariańskie

kuchnia wegetariańska

joga

dezinformacja ruchów katolickich

serwis

portal

astrologia wedyjska

taniec indyjski

kalendarz księżycowy

muzyka indyjska

dharma

ayurweda

ayurveda

książki Prabhupada

nama-hatta

mantry

przepisy wegetariańskie

świątynia

festiwal

sekta

sekty

 
 
 
 
 
 
 
logowanie
rejestracja
regulamin strony
 
 
 
 
   Autor: Radhanath Swami
dodał: admin    opublikowano: 2021-10-21    przeczytano: 2370
kategoria: Kryszna Katha
podkategoria: Kryszna Katha
 
Powrót >>>     
 
Różne kategorie czystych wielbicieli
 

sei bhakta-gana haya dvi-vidha prakara

parisad-gana eka, sadhaka-gana ara

 

Adi 1.64: Tacy czyści bhaktowie są dwóch typów: osobiści towarzysze [parisatowie] i bhaktowie początkujący [sadhakowie].

01.01.64  Znaczenie: Doskonali słudzy Pana uważani są za Jego osobistych towarzyszy, podczas gdy bhaktowie dążący do doskonałości są zwani neofitami. Pomiędzy towarzyszami niektórzy urzeczeni są bogactwami Osoby Boga, podczas gdy innych urzeka małżeńska miłość do Boga. Bhaktowie pierwszego typu przebywają w królestwie Vaikuntha, aby tam pełnić służbę oddania przepełnioną szacunkiem, podczas gdy bhaktowie drugiego typu umieszczani są we Vrindavanie, aby bezpośrednio służyć Śri Krysznie.

Radhanath Swami: Tutaj podane są kategorie wielkich wielbicieli. Zostało wyjaśnione, że sadhaka jest bhaktą neofitą, który czyni postęp w oparciu o przestrzeganie zasad regulujących w celu umożliwienia zaistnienia naturalnej atrakcji do Kryszny. A osobistymi towarzyszami Pana są ci czyści bhaktowie, którzy osiągnęli doskonałość życia w tym sensie, że są przyciągani przez naturalne instynkty do miłosnej służby dla Pana. A tutaj opisano, że takich czystych bhaktów klasyfikuje się jako tych, których pociąga bogactwo Osoby Boga i innych, których pociąga naturalna miłość Boga, to znaczy bardzo intymnych. Tak więc pierwsza jest umieszczona w Vaikuntha dham.

Vaikuntha jest miejscem, w którym mieszkają te czyste dusze, które całkowicie pogrążyły się w miłosnym poddaniu się Panu, mając takie same cechy cielesne jak Pan jako Jego wieczny sługa. Na planetach Vaikuntha każdy rozpoznaje, że Narayan jest Najwyższą Osobą Boga. On jest absolutną prawdą i jak nieskończenie błogo jest to, że nigdy nie muszą cierpieć narodzin i śmierci, nigdy nie muszą cierpieć starości ani chorób. W czystych duchowych ciałach odwzajemniają miłosną służbę Panu. Pan jest najwyższym Panem, a oni są wiecznymi kochającymi sługami. To jest Vaikuntha dham, świat duchowy.

Ale jest to opisane w Brahma samhicie, a także wyjaśnione tutaj przez Śrila Prabhupada, że ​​spośród wszystkich planet Vaikuntha, Goloka jest uważana za najwyższą ze wszystkich sfer duchowych, ponieważ tam poczucie grozy i czci jest zapomniane z powodu nasilenia intymnych uczuć do Pana Śri Kryszny. A na Goloce Vrindavan zasadniczo są trzy rasy: sakhya rasa, vatsalya rasa i madhurya rasa. Pełna miłości przyjaźń, miłość rodzicielska, a także miłość małżeńska. Jest opisane, że nawet słudzy Pana mieszają się z tymi wyższymi, bliższymi uczuciami. Na Vaikuncie nikt nie uważa się za przyjaciela Narayana, a co tu mówić o Jego rodzicu lub kochanku. Wszyscy są Jego wiecznymi, posłusznymi sługami i wielbią Go z miłością.

 

Vaikuntha

Istnieje wiele planet Vaikuntha. Każdy z dziesięciu awatarów, a właściwie wszystkie wielkie awatary, mają swoją własną planetę Vaikuntha. Istnieje planeta Vaikuntha, na której Pan Narasimhadev jest najwyższym. Istnieje planeta Vakuntha dla Vamandevy, Paraśuramy, Pana Ramczandry. Ci wielbiciele, którzy oczyścili się poprzez wielbienie ich w tym świecie, powracają na tę planetę Vaikuntha Pana, którego uważają za swojego czcigodnego istadevę na całą wieczność.

Tak więc tam, gdzie rezyduje wieczny Pan Ayodhji, Pan Śri Ram, jest to bardzo wysoka planeta Vaikuntha. Tam znajdujemy Hanumana, który jest wiecznym sługą Ramy i po prostu chce posłusznie pełnić służbę dla Ramya dniem i nocą, wypełniać wszelkie jego rozkazy. Nie uważa się za przyjaciela Pana. Uważa się po prostu za najszczęśliwszego ze wszystkich żywych istot, ponieważ łaska Ramy pozwala mu zawsze angażować się w jego posłuszną służbę. Taka wzniosła pozycja. To jest respekt i szacunek.

 

Vrindavan

Ale widzisz we Vrindavan taki sługa, jaki Hanuman nie pasowałby, ponieważ we Vrindavan nikt nie jest posłusznym sługą Kryszny.

Goswami wyjaśniają, że w domu Nandy Maharadża, czyli Nanda gram, ma On sługi w dasya rasa, jak mu służą. Nanda Maharadż i Yaśoda mają swoich młodych chłopców pasterzy, którzy są jak słudzy, „dostajecie to dla Kryszny, robicie to dla Kryszny”. Są sługami domowymi, są w dasya rasa.

Ale co robią, służąc Krysznie: żartują z Nim, kładą na Niego ręce, obejmują Go. To jest naturalna miłość Vrindavan. Wśród nikogo nie ma żadnych formalności. Nawet pawie, ptaki, drzewa, nikt we Vrindavan nie ma formalnego związku z Kryszną. Ci, którzy najwyraźniej są w santa rasa, dasya rasa, w rzeczywistości wszyscy są bardzo blisko zmieszani z sakhya rasą, vatsalya rasą i rasą małżeńską. Dlatego we Wradża dham nie ma podziwu i czci. To jest królestwo Vaikunthy.

Co tu mówić, gdyby Hanumanji udał się do Vrindavan i zobaczył, jak gopi karzą Krysznę, on nigdy nie może karać Ramy. Widział Krysznę wylewającego swe łzy na stopy Radharani błagającego o przebaczenie, ponieważ jest na Niego zła. Jak Hanumanji miałby tolerować swojego Pana w takiej pozycji, co tu mówić o przyjaciołach skaczących mu na plecy, bawiących się z Nim, pokonujących Go w zapasach. Taka jest różnica między Vaikuntha a Goloką.

Śri Caitanya Mahaprabhu przybył wraz ze swymi wiecznymi towarzyszami, aby przynieść na ten świat ducha spontanicznego miłosnego oddania w nastroju vrajvasi. W rzeczywistości na Goloce Vrindavan jest pięć ras, w których główna rasa służy Panu Krysznie – neutralność (santa rasa), służenie (dasja rasa), przyjaźń (sakhya rasa), uczucie rodzicielskie (vatsalya rasa), miłość małżeńska (madurja rasa).  W miłości małżeńskiej na Goloce są różne dzielnice, jest Mathura, Dwaraka, Navadwipa i Goloka Vrindavan. W pałacu Dwaraka, na tej najwyższej planecie, Kryszna jest czczony w miłości małżeńskiej, zwanej swakiya rasa, gdzie poślubia Swoje małżonki. Ale w Jego oryginalnej, najwyższej formie miłości, Govindzie, rasa małżeńska jest w nastroju parakiya.

Ale w rzeczywistości we Vrindavan każdy we wszystkich rasach jest do pewnego stopnia skażony tą rasą małżeńską, ponieważ jest ona tak widoczna w całej atmosferze, że każda żywa istota jest przez to pod wpływem i bardzo zakochana w Krysznie. Dlatego Krysznadas Kaviraj Goswami wyjaśnia najwyższą, najbardziej wzniosłą pozycję wielbienia Govindy w Goloka Vrindavan.

 

Karmakanda

W całym tym materialnym świecie jest to miejsce narodzin i śmierci, jest to miejsce cierpienia. Karmakandi spełniają wielką tapasyę i spełniają wspaniałe, wspaniałe ofiary, wielkie pobożne czynności i jałmużny oraz składają tak wiele ślubów, aby osiągnąć wyższy poziom przyjemności zmysłowych na planetach niebiańskich. Wedy dzielą się zasadniczo na te różne kategorie, a większość Wedy uczy nas karmakandy, ścieżki pobożnej przyjemności zmysłowej poprzez wielbienie półbogów, spełnianie jałmużny, pobożności, ofiary i pudży. Możemy osiągnąć Czandralokę, Indralokę, Brahmalokę, gdzie moglibyśmy żyć miliony czasami miliardy lat i nigdy nie musielibyśmy cierpieć, dopóki nasza karma się nie wyczerpie, a potem musimy wrócić na ten świat.

abrahma buvanal loka punar avartino arjuna...

Dlatego Kryszna mówi, zapomnij o tej karmakandzie, to jest tak tymczasowe; to jest dla mniej inteligentnych.

Kryszna mówi: tri-vidham narakasyedam dvaram nasanam.

Mówi, że Wedy zajmują się głównie karmakandą, zajmują się głównie trzema siłami materialnej natury, przekraczają te rzeczy, porzucają Ardżunę. Ten, kto jest sfrustrowany, po wchodzeniu w górę i w dół z niebiańskich planet ciesząc się i cierpiąc, w końcu dochodzi do platformy, że cały ten materialny świat jest miejscem niedoli. Następnie przechodzimy do procesu gyanakanda, poprzez rozróżnianie i studiowanie wedanty, wyrzekając się przyjemności tego świata, możemy ostatecznie osiągnąć mukti.

Mukti oznacza ten poziom świadomości, który jest miliony razy bardziej błogi w każdych przyjemnych warunkach, nawet na planetach niebiańskich, ponieważ jest to miejsce, w którym w końcu znajdujesz się w swojej wiecznej konstytucjonalnej pozycji, w tym sensie, że nigdy nie musisz widzieć narodzin i znowu śmierć. Sat-czit-ananda osiągnęliście sat - wieczne życie.

Ale jak wyjaśniono w Bhagavatam, arujya tisthen param padam tataha, że ostatecznie, ponieważ ta dusza szuka przyjemności, nie znalazła miłości, której szuka w mukti, więc ponownie zstępuje w tym materialnym świecie. Od karmakandy do gyanakandy, niektórzy ludzie w środku przestrzegają zasad Wed, astangakandy, gdzie chcą osiągnąć wielkie moce mistyczne. 

Istnieje osiem mistycznych siddhi, które można osiągnąć. Prapti siddhi, gdzie możesz zabrać wszystko z dowolnego miejsca, jeśli chcesz, możesz zdobyć nektar somy z Księżyca. Śrila Prabhupada znał jednego człowieka, który miał prapti siddhi. Jeśli ktoś chciał granat z Kabulu, Afganistanu, to w ciągu kilku sekund go wyprodukował. To jest prapti siddhi. Anima siddhi, laghima siddhi, możesz stać się mniejszy od najmniejszego, większy od największego. Możesz czytać w myślach innej osoby, możesz przejąć kontrolę nad życiem innych ludzi, możesz tworzyć planety.

Ale ostatecznie wszystkie są tymczasowe. Więc po tej frustracji szuka się mukti. Nawet mukti nie jest naszą konstytucyjną pozycją. Szukając tego, wchodzi się na ścieżkę Upasanakandy.

Są to cztery zasady kanda, czyli ścieżki w weda-karmakanda (czynności karmicznej), astangakanda (moc mistyczna), gyanakanda czyli mukti i upasanakananda, która jest ścieżką bhakti. Kiedy ktoś doskonali ścieżkę bhakti, są dwa poziomy, jeden wzniesie się na Vaikunthę, gdzie wielbimy Pana z czcią i szacunkiem, a drugi to osiągnięcie najwyższego królestwa Vaikunthy, którym jest Goloka Vrindavan, gdzie to po prostu wielbienie Kryszny w najbardziej intymnie czystej miłości.

 

Łaska Śri Caitanyi Mahaprabhu

Zwolennicy Śri Caitanyi Mahaprabhu na czele z Krishnadasem Kavirajem Goswamim, oddali nam swoje życie, nauczając w najbardziej autorytatywnej formie najbardziej wzniosłych cech tego, co Śri Caitanya Mahaprabhu dał światu.

Swarup Damodar Goswami modlił się, aby ten piękny Bóg, Najwyższa Osoba, który pojawił się jak Księżyc, wychodząc z oceanu łona matki Saczi, przybył, aby obdarzyć świat tym, czego nikt inny nigdy nie zrobił, dostępem do małżeńskich związków miłości Pana Śri Kryszny na Goloce Vrindavan.

Wiemy, że jest wielu ludzi pobożnych i wielu religijnych, którzy uczą różnych form duchowości w różnych religiach na całym świecie.

Kryszna mówi: sarva-dharman parityajya mam ekam saranam vraja aham tvam sarva-papebhyo moksayisyami ma sucah, porzuć wszelkie odmiany religii i po prostu poddaj się mnie.

W kali-yudze większość tak zwanych nauczycieli religijnych nie uczy poddania się Bogu, lecz karmakandy. Otrzymasz niezłe korzyści materialne, jeśli będziesz czcić Boga, a na końcu również zostaniesz zbawiony. Ludzie podążają za takimi osobami, ponieważ chcą lepszego życia materialnego i chcą pewnego poczucia bezpieczeństwa w życiu doczesnym.

Tutaj, w Indiach, znajdujemy wielu guru nauczających astangakandy, jak osiągnąć moce mistyczne, jak dokonywać cudów poprzez kontrolę oddechu, poprzez manipulowanie własnymi oddechami, poprzez tapasyę, posty i tak dalej. Znajdujemy również wielu duchowych nauczycieli, którzy ostatecznie nauczają, że celem życia jest zbawienie czyli mukti. I ludzie dążą do osiągnięcia takiego poziomu przez kolejne narodziny. Bardzo rzadko można znaleźć kogoś, kto naucza czystego oddania. Ale przeważnie każdy naucza czystego oddania w nastroju podziwu i czci na Vaikuncie. Dlatego w odniesieniu do spraw międzywyznaniowych rozumiemy, że Bóg jest jeden i każdy, kto naucza bez fałszu tego, co jest w różnych pismach świata, naucza prawdziwej religii i dlatego składamy wszelkie szacunki takiej osobie.

Jednocześnie powinniśmy być bardzo radośni, gdy wiemy, co dają Śri Caitanya Mahaprabhu i jego boscy towarzysze. Dają najczystszą esencję najwyższych realizacji tego jedynego Najwyższego Boga, jak kochać Krysznę jako przyjaciela, jako rodzica, jako kochanka małżeńskiego. Oczywiście w pozycji neofity większość z nas w jakiś sposób walczy wewnątrz. Możemy nie być w stanie sztucznie imitować tych wysokich poziomów urzeczywistnienia, ale możemy zrozumieć wzniosłą naturę aczarjów, którzy znajdują się na tej pozycji. Moglibyśmy modlić się, abyśmy przez resztę wieczności mogli wziąć na głowę proch z lotosowych stóp takich wzniosłych osób i podążać ich śladami, a ostatecznie dzięki ich łasce jest zagwarantowane, że również otrzymamy wejście do lila Sri Sri Radha Gopinatha w duchowym królestwie Goloki.

Opisawszy to, Krysznadas Kaviradż Goswami zamierza wyjaśnić w kilku następnych wersetach różne kategorie inkarnacji Boga. Kryszna jest znany jako Avatari, co oznacza, że ​​jest źródłem wszystkich inkarnacji. Śri Caitanya Mahaprabhu jest również uważany za Avatari, jest on źródłem wszystkich inkarnacji. Właśnie wyjaśniłem avatari, jego naturę i rodzaje bhaktów, którzy realizowali avatari w jego różnych formach, a teraz mam zamiar wyjaśnić różne inkarnacje Pana, w jaki sposób objawia się On w tym materialnym świecie, jak również w wyższych światach. W świecie duchowym to bardzo ciekawy temat.

Śrila Bhakti Siddhanta Sarasvati Thakur wyjaśnia, że ​​jeśli ktoś bardzo uważnie studiuje kategorycznie różne inkarnacje Boga, jego częściowe inkarnacje, inkarnacje jakościowe, inkarnacje upełnomocnione, taka osoba zostaje oczyszczona ze wszystkich materialnych pragnień i osiąga miłość do Boga. Kiedy po raz pierwszy studiujemy, wydaje się to bardzo złożone, jak, gdzie, dlaczego Pan objawia się na wiele wspaniałych sposobów, ale w rzeczywistości, jeśli jest to przedstawiane systematycznie zgodnie z śastrą ze starannym wyjaśnieniem, nie tylko zadowoli umysł, ale da wielką satysfakcję dla serca. Możemy zobaczyć, jak Kryszna jest tak nieskończenie wielki i z powodu swojej nieskończonej miłości do uwarunkowanych dusz dociera do naszych serc, rozszerzając się na tak wiele wspaniałych sposobów. I na Jego lila.

Dziękuję wam bardzo.


Pytanie: Adhau shraddha… co znaczy adhau? 

Radhanath Swami: Na początku, adhau śradhha tatha sadhu sanga, bhadżan krija, oznacza to, że rozpoczynając w ten sposób, dzięki łasce Kryszny, zostajemy wpuszczeni w towarzystwo bhaktów. Iśwara sarwa bhutanam hrddeshe arjuna tishthati - Kryszna jest w każdym sercu. Dzięki łasce Kryszny, kiedy widzi, że jest niewielka iskierka wiary, kieruje nas do towarzystwa bhaktów. On jest tym, który wprowadza nas w towarzystwo wielbicieli. Oprócz tego, co mówił Radhakryszna Prabhu, tak wielu ludzi spotkało Prabhupada, nikt nie spotyka Prabhupada przez przypadek. Tylko dzięki łasce Kryszny otrzymuje się guru, czy akceptujesz, czy nie, to jest twój wybór, ale tylko dzięki łasce Kryszny otrzymuje się guru. Tak więc tylko dzięki łasce Kryszny można mieć towarzystwo sadhu. 

Kiedy Kryszna widzi, że jest jakieś pragnienie, być może stworzone przez poprzednie skojarzenia z poprzedniego życia, przez jakiś rozwój religijności w naszym ostatnim życiu, często jest to spowodowane ajnata sukriti kiedy nawet nieświadomie doceniamy wielbiciela lub nieświadomie przekazujemy darowiznę lub doceniamy kogoś, kto tworzy iskrę wiary we wzniosły proces bhakti w naszym sercu, a kiedy ta iskra jest obecna, Kryszna z wnętrza serca kieruje nas do sadhu satsangi.

Na początku jest ta mała wiara, potem w towarzystwie wielbicieli wyjaśnione jest to na początku, że trzeba mieć wstępne pragnienie samorealizacji. Doprowadziłoby to do etapu próby obcowania z osobami, które są duchowo wzniosłe. 

Na następnym etapie otrzymujemy inicjację od wzniosłego mistrza duchowego i pod jego instrukcjami bhakta neofita rozpoczyna proces służby oddania. To jest bhajan-kriya. Poprzez pełnienie służby oddania pod przewodnictwem mistrza duchowego uwalniamy się od wszelkich materialnych przywiązań, które są... anartha-nivritti, oznacza to, że wszystkie niechciane rzeczy zostają oczyszczone z naszego serca. Wtedy osiąga się stabilność, stabilność oznacza nishtha oznacza, że ​​nasza wiara staje się niezachwiana. Wtedy zyskuje się wyższy smak param drstva nivartate czyli ruczi. Ten wyższy smak to początek  raganuga bhakti, spontaniczna służba oddania. Ale proszę, zrozum, że raganuga bhakti nadal należy do kategorii sadhana.

 

Sadhana bhakti ma dwie kategorie waidhi bhakti oraz raganuga bhakti.

Vaidhi bhakti oznacza, że ​​naprawdę nie masz smaku lub bardzo mało, jeśli nie mamy dyscypliny i wyrzeczenia, akceptujemy to, co jest korzystne, a odrzucamy te niekorzystne. Druga część sadhana bhakti ma miejsce, gdy nie mamy już anartha nivritti, wszystkie niechciane pragnienia zostają oczyszczone z naszego serca i spontanicznie zasmakujemy w Krysznie. Po prostu chcemy zaangażować się w jego służbę. To się nazywa ruczi. A potem, według Rupy Goswamiego, jak on to określa? ...yatha ruchis tatha, atha shaktis … jest to wyjaśnione w naukach Pana Caitanyi jako rati lub przywiązanie. W prawdziwym wersecie atha śaktis, co oznacza przywiązanie tapobhava, które rozwija się w bhavę. W tym dosłownym tłumaczeniu jest opisane, że po tym, jak ktoś zdobędzie smak słuchania o Najwyższej Osobie Boga, ten smak prowadzi do przywiązania do świadomości Kryszny, która dojrzewa do bhavy, czyli wstępnego etapu miłości do Boga. A potem prema, prawdziwa miłość Boga, który jest najwyższym stanem doskonałości miłości. Atha shaktis tatho bhavas tatha premabudanshati satak ajam premnat.

… wszelkie pytania… (zadane pytanie)

Nie możesz osiągnąć tej miłości dzięki łasce Kryszny i łasce Guru. Ten poziom jest ci objawiany po prostu przez wierne intonowanie świętych imion i wierne zadowolenie naszego mistrza duchowego i Kryszny. Realizację tę daje Pan Śri Caitanya Mahaprabhu. Nie możesz tego osiągnąć, natychmiast dał to Jagaiowi i Madhaiowi. Nie myślisz, że On może ci to dać. Czy uważasz, że twój upadły stan jest tak wielki, że jest potężniejszy niż sam Bóg? To kolejny rodzaj fałszywej dumy. Że jestem tak upadły, że Kryszna nie może dać mi tego, co najwyższe, że jestem poza Jego mocą. Moja moc grzechu jest większa niż Jego moc wybawienia. 

Tak, jesteśmy najbardziej upadli i nie mamy mocy nawet kontrolować naszych zmysłów, ale jeśli poddamy się Krysznie, upadniemy do stóp Kryszny i bez obrazy wołamy Jego święte imię, a my wołamy święte imię Śri Caitanyi Mahaprabhu, wtedy On wybawi nas. Jest wszechmocny, jest patita-pavana. On może obdarzyć najbardziej zdegradowanego najwyższym darem prema bhakti. 

Musimy więc zrozumieć te rzeczy, ponieważ jeśli ich nie zrozumiemy, nie zrozumiemy mocy łaski Śri Caitanyi Mahaprabhu. I dlatego tu jesteśmy, to jest ostatecznie cały cel tej klasy – zrozumieć moc łaski Pana Caitnya Mahaprabhu. Nie możemy próbować zrozumieć mocy Jego miłosierdzia na podstawie wszelkiej względnej koncepcji Go jako zwykłego człowieka takiego jak my, a ponieważ jesteśmy tak upadli, nie możemy tego zrobić. Kiedy zrozumiemy, jakie szczyty darów dał zagubionym, upadłym, zdegradowanym istotom ziemi, zrozumiemy, że nie ma nikogo tak pięknego, tak wielkiego i tak miłosiernego jak Bóg w tej postaci Śri Gaurangi. 

Tak, w tym życiu możesz osiągnąć ten stan, jeśli po prostu przyjmiesz Jego miłosierdzie.

Pan Nityananda był najważniejszym w misji Śri Caitanyi Mahaprabhu. I co on powiedział? Po prostu przyjmij łaskę Pana Gaurangi.

Bhaja Gaurangokaho gaurango, laho gaurangera naam re, je jana gaurango sehai mora prana re. Co to znaczy? (ktoś odpowiada). Tak to jest. To wszystko, czego nauczał Nityananda. Wysłał miliony ludzi, miliardy ludzi z powrotem do Goloka Vrindavan na podstawie tej jednej małej mantry Bhaja Gaurango, kaho gaurango. Po prostu zaakceptuj imię Gauranga. Po prostu weź łaskę Gaurangi. To jedyna kwalifikacja, po prostu ją weź, po prostu zaakceptuj. Śri Caitanya Mahaprabhu przybył jako patita pavana.

Narottam das Thakur modlił się pat pavan hetu tab awatar, mosam patit prabhu na paibe aar. Oznacza to, że Caitanya Mahaprabhu przybył, aby dać najbardziej upadłym i zdegradowanym ludziom najwyższą realizację prema bhakti. Ale moje twierdzenie jest takie, że jestem najbardziej upadły. Więc zamiast być niespokojnym myśląc, że jestem tak upadły, jak kiedykolwiek zrozumiem te najwyższe zrozumienie miłości do Boga, zamiast być niepokojonym, powinniście być zachęceni, powinniście pomyśleć, jak nieskończenie miłosierny jest Śri Caitanya Mahaprabhu, jeśli jestem prosty przyjmę Jego miłosierdzie, On mi to da. Co myślisz? Czytamy Caitanya Caritamrita, cała ta filozofia ma ostatecznie doprowadzić nas do tego jednego punktu zrozumienia chwały łaski Caitanyi Mahaprabhu i przyjęcia jej. Czytając CC i przechodząc przez całą tę bardzo głęboką filozofię, możemy rzucić okiem na to, jak wielka jest łaska Śri Gaurangi.

Rupa Goswami modlił się namo mahavadanyaya Krishnaprema pradayate, krishnay krishnachaitanya namine gaurtvishe namah. Żadna inna inkarnacja w historii wszystkich stworzeń we wszystkich wszechświatach nie była tak hojnym dobroczyńcą jak Ty. Za darmo obdarzasz małżeńską miłością do Kryszny każdego, kto przyjmuje Twoją łaskę. Nawet najbardziej upadli. Jakie jest Twoje miłosierdzie? Być sługą twoich wielbicieli i szczerze intonować Twoje święte imiona. Dajesz nam prosty proces i poprzez ten proces dajesz najwyższe realizacje, które są nieosiągalne nawet dla Pana Brahmy i Pana Śivy. W pięknych modlitwach jest wyjaśnione, że Caitanya Mahaprabhu przybył, aby dawać ją za darmo każdemu. Dlatego Krishnadas Kaviraj Goswami w jednej pięknej śloce Caitanya Caritamrity wyjaśnia, że „​​po prostu spróbuj zrozumieć łaskę Caitanyi Mahaprabhu, a będziesz zdumiony”. 

Co to za werset? (odpowiada jakiś wielbiciel) Jakie jest tłumaczenie? (jeśli ciągle będziesz myślał o bezprzyczynowej łasce Pana Caitanyi, będziesz zdumiony) (śmiech Maharadża) Ci, którzy mają pewne zdolności intelektualne, zaprasza Krishnadas Kaviradż, proszę spróbuj zastosować swoją dobrą inteligencję, aby zrozumieć łaskę Śri Caitanyi Mahaprabhu, ponieważ kiedy ty zrozumiesz naturę tego miłosierdzia, zdziwisz się. Jest wiele szkół wisznuickich i nie chodzi o bycie aroganckim czy myślenie, że jesteśmy lepsi od ciebie. Ale Gaudija Waisznawowie, z powodu natury tej łaski, która jest objawiona w Caitanya Caritamrita, Caitanya Bhagavata Rupy i Sanatany, Raghunatha dasa, Jivy Goswamiego, rozumiemy, że wszystkie szkoły Waisznawa mają otrzymać łaskę Śri Caitanyi. Mahaprabhu jest najbardziej wyjątkowy, cenny dar pochodzący z góry. Ponieważ dzięki tej bezprzyczynowej łasce najwyższy sięga do najniższego, gdzie nie ma żadnych niezbędnych kwalifikacji poza jednym – po prostu przyjąć swoją łaskę. Nie ma innych kwalifikacji. Jeśli istnieje jakakolwiek inna kwalifikacja to ta, o której mówimy, jest absolutnie prawdziwe, aby zakwalifikować się do stania się prema bhakti. Ale jest tylko jedna kwalifikacja.

Pan Nityananda powiedział, po prostu weź imię Gauranga, po prostu przyjmij jego łaskę, a będziesz moim życiem i duszą. Widzicie, mówimy o miłości małżeńskiej Radhy i Kryszny, a kiedy Nityananda Prabhu nauczał, zrozumiał, że miłość małżeńska Radhy i Kryszny jest tak wysoka, że ​​nie możemy jej pojąć. Ludzie nie mogą tego zrozumieć. Caitnya Mahaprabhu nauczał, jak osiągnąć najwyższą miłość Boga w miłości małżeńskiej z Radhą i Kryszną. Uczył tego bezpośrednio. Ale Pan Nityananda myślał, że ludzie nie zrozumieją, są zbyt upadli, zbyt zdegradowani, nie mogą wejść w tę małżeńską miłość Radhy i Kryszny. Ale jeśli po prostu zaakceptują Pana Gaurangę, automatycznie to osiągną, ponieważ jest On ucieleśnieniem tej małżeńskiej miłości Radhy i Kryszny wewnątrz Siebie.

Nitaichandra padakamlayor koti chandra sushitalapi.

Dlatego Narottam das Thakur wyjaśnia, że ​​jeśli tylko osiągniesz cień lotosowych stóp Pana Nitaynandy, wejdziesz w sferę małżeńskich spraw miłosnych Radhy i Kryszny. Ponieważ Pan Nityananda przynosi wam stopy Pana Gaurangi, który jest ucieleśnieniem małżeńskich romansów Radhy i Kryszny.

Mistrz duchowy jest reprezentantem Pana Nityanandy, więc w tej linii schodzącej przez Gaura-Nitai, jeśli po prostu otrzymamy łaskę… Jak otrzymać łaskę? Wystarczy być pokornym sługą i postępować zgodnie z instrukcjami. Możesz to zrobić. Czy nie możesz tego zrobić? Czasami może to być trudne dla ciebie, ale jeśli po prostu zrobisz to z serca to dzięki łasce Pana Gaursundara wszystkie grzechy, o których czytasz, staną się nieodwołalną realizacją w twoim własnym życiu. Caitanya Mahaprabhu pragnął po prostu być sługą sługi sługi. Jeśli to zrobisz, to wszystko zostanie ci dane. 

Powinniśmy być pesymistyczni wobec siebie, ale optymistycznie nastawieni do łaski guru i Gaurangi. 

Czy to nie jest sposób, w jaki modlą się wszyscy aczaryowie? (Maharadż się śmieje) Najwyższa nadzieja. Rupa goswami powiedział, że trzeba mieć nadzieję wbrew nadziei, aby osiągnąć łaskę Śri Gaurangi. Dlatego jest to najwyższy optymizm. Ostateczna łaska Boża zstąpiła jak deszcz, powinniśmy być gotowi wystawić całe nasze życie na tę ulewę miłości Boga Kryszny, którą Nitai-Gauranga sprowadził na ten świat.

param karuna pahu duijana nitai gaurchandra,

sab avatara sar shiromani keval anandkand.

 Loczana das Thakur, który jest również autorem Caitanya Managala, jednej z oryginalnych biografii Śri Caitanyi Mahaprabhu, napisał ten bhadżan. Param karuna pahu duijana nitai gaurchandra, ​​najwyższa param karuna, najwyższa idea miłosierdzia, najwyższa łaska jest rozdawana poprzez podążanie za Panem Caitanyą. Śpiewanie, taniec i ucztowanie. Intonując, tańcząc i ucztując nie możesz osiągnąć miłości do Boga, ale intonując, tańcząc i ucztując możesz otrzymać łaskę Pana Nityandandy i Pana Gaurczandry. Wtedy mogą dać ci tę miłość do Boga. To jest ich miłosierdzie. Po to przyszli. Musimy zrozumieć moc Ich miłosierdzia. 

Ponieważ jeśli nie uważasz się za najbardziej upadłego, nie możesz sięgnąć po litość. Miłosierdzie nie jest dla wykwalifikowanych ludzi, jeśli do czegoś się kwalifikujesz, czy byłoby to miłosierdzie? Jaka jest definicja miłosierdzia? Nie zasługujesz na to, ale i tak to dostajesz. 

Jaka jest więc definicja miłosierdzia? Nie zasługujesz na to, ale i tak to dostajesz. Nie twoimi kwalifikacjami, ale życzliwością ofiarodawcy. To właśnie oznacza miłosierdzie. Jeśli myślisz, że jesteś wykwalifikowany, nie ma mowy o miłosierdziu. Ale jeśli uważasz się za najbardziej upadłego, najbardziej niezasłużonego i jesteś we właściwym stanie świadomości, dzięki temu Pan będzie dla ciebie miłosierny.

https://www.radhanathswami.net/yearwise/1991/91-137-different-categories-of-devotees-by-hh-radhanath-swami-in-mumbai-2

 
Powrót >>>     
Udostępnij:
   
 
             
 
 
 
OSTATNIE NA FORUM
Zwierzęta pobożne i grzeszne
(23-04-2024 21:19:56)
 
Re: Indradyumna Swami
(27-03-2024 13:32:32)
 
KUPIĘ Śrimad Bhagavatam, Canta 01-07
(23-02-2024 13:12:45)
 
Re: Przemyslenia na temat Harinama Sankirtana
(31-01-2024 19:22:28)
 
Nie jesteśmy wegetarianami ani nie-wegetarianami
(19-01-2024 18:59:38)
 
Re: Świeckie Państwo?
(20-12-2023 21:38:05)
 
Vanaprastha
(19-12-2023 21:41:53)
 
 
LINKI
 
 
 
 
 
 
 
TAGI
Święte Imię   Kryszna Katha   Varnaśrama   Filozofia   Kryszna   Mahatma das   Krishna Kshetra Swami   Prawo karmy   Polityka   Monarchia   Homoseksualizm   Kobiety   Astrologia   Chrześcijaństwo   Aborcja   Trivikrama Swami   Prabhupada  
 
Copyright © 2016. All Rights Reserved.  Created by Future Project